sprekersDe groei van evenementen in Nederland breekt jaarlijks een record. Het onderscheidend vermogen neemt af en kopieren neemt de overhand. Toch zijn er evenmenten die keer op keer uit verkopen. Hoe komt dat? In een inspirerende sessie vertellen Mike Shulmeister (Head of marketing) en Michiel Baart (Head of sales) alles over online engagement voor, tijdens en na het organiseren of accommoderen van een succesvol event.

Of het nu gaat om het promoten, behouden van bezoekers, of om crowdmanagement en veiligheid. De inzet van social media en data spelen hier een belangrijke rol in.  Aan de hand van een aantal case studies worden onder andere vragen beantwoordt als: hoe kan ik social media inzetten om de juiste community te bereiken, wie zijn loyaal, wat is mijn conversie waarde, en wie zijn mijn bezoekers en waar komen zij vandaan?

Over Michiel Baart (links)
Michiel Baart is sinds 1993 actief binnen de Nederlandse evenementenbranche. Naast mede organisator van de Zandsculpturen Festivals in Thorn met 150.000 bezoekers per editie tot het accommoderen van beurzen, concerten en evenementen bij Libéma als Commercieel Manager werd hij eindverantwoordelijk voor online ticketbedrijf Timoco. Tot dit bedrijf in 2013 een joint venture aan ging met See tickets werden klanten bediend als Extrema, ID&T België (Tomorrowland) en de World Expo in Shanghai. Bij ticketscript, onafhankelijk marktleider in haar segment, is Baart verantwoordelijk voor het Sales team in de Benelux waarbij dagelijks advies gegeven wordt over het optimaliseren van online ticketverkoop, promotie, conversie en het bouwen aan een eigen community.

Over Mike Shulmeister (rechts)
Mike Shulmeister heeft de afgelopen 12 jaar voor verschillende internationale (B2B en B2C) organisaties marketing gedaan. Zijn nieuwsgierigheid in het toepassen van technologie en data binnen een marketing context heeft geleid tot diverse grensoverschrijdende projecten (Play2Work, Startup Amsterdam). Bij Amsterdam Marketing & de Amsterdam Economic Board heeft hij zich voornamelijk bezig gehouden met ontwikkelen van internationale campagnes dan wel het aantrekken van internationale B2B (World Mobile Congres, World Capital Design) Sinds 2009 is Mike gastdocent city marketing & events bij Master in Events en jurylid bij de Accenture innovations Awards. Mike is nu verantwoordelijk voor de internationale marketing bij ticketscript, de Europese marktleider in ticketing software.