EefjeMediaconvergentie: het vermengen van verschillende mediakanalen. Een verschijnsel waar we dagelijks getuige van kunnen zijn. Wilt u weten hoe dit werkt, en wat de invloed hiervan is op -bijvoorbeeld- een evenement? Schuif dan aan bij de themasessie van Eefje Op den Buysch van het Transmedia Storytelling Lab van Fontys Academy for Creative Industries.

In deze ‘convergence culture’ versmelt niet alleen technologie maar ook inhoud. Verhalen volgen hun weg over verschillende kanalen en vormen op deze manier steeds vaker een ‘immersive experience’. De toekomst van media wordt vooral gekenmerkt door grassroots media: de inbreng van user generated content bij het tot stand komen van verhalen. Mediaproducties, events en marketingcampagnes gaan hiermee het tijdperk in van transmedia.

Over Eefje Op den Buysch
Eefje Op den Buysch werkt als coördinator van het Transmedia Storytelling Lab van Fontys Academy for Creative industries en is projectleider van onderzoeksproject ‘Automatische Nieuwsredactie’ van Fontys Future Media Lab. Eefje is een online professional. Door haar kennis en ervaring in online communicatie en marketing te combineren met haar achtergrond in multimedia design (video, audio, web) is zij als creatief strateeg altijd in de weer met het behalen van doelstellingen, veelal op het online vlak. Het is in transmedia storytelling dat de paden uit haar loopbaan samen komen: user-experience, (online) marketing & communicatie, ICT en games.