Denis DoelandDenis Doeland (Utrecht, 1971) is vanaf 1993 actief in de dance muziek-industrie. De laatste periode van zijn 18-jarige carrière bij ID&T heeft Denis zich beziggehouden met de exploitatie van intellectueel eigendom en de online activiteiten van ID&T, Q-Dance en Sensation. Sinds 2011 richt hij zich volledig op zijn advies- en consultancybureau DDMCA. Doeland zal op het NCE15 een themasessies over ‘engagement’ verzorgen; als specialist in de digitale wereld helpt Denis organisaties met het inzetten van internet, social media en data om te voldoen aan de nieuwe verwachtingen van fans, klanten, medewerkers en andere betrokkenen.

Op het gebied van kennisontwikkeling en kennisdeling in combinatie met de inzet van technologie en data loopt DDMCA voorop in Nederland. Doeland levert zijn diensten tegenwoordig in de vorm van onder andere adviezen, analyses, colleges, lezingen, waarderingen, trainingen, social media en internet monitoring.

Sinds 2013 is Doeland tevens gastdocent aan de Fontys Hogeschool in Tilburg. Ook schreef  hij samen met Ger Hofstee het boek ‘vanAnaloognaarDigitaal.nu’. Zijn nieuwe boek ‘EDM en de Digitale Wereld – waarom dj’s, evenementen en festivals moeten veranderen’ verschijnt 1 oktober 2015. Ook blogt en schrijft Denis regelmatig voor Emerce, Adformatie, MarketingOnline, LiveScope, Sportnext, Digital Economics, Fast Moving Targets, Fanfiber, True, DJ Mag en diverse andere titels.

Meer informatie: www.denisdoeland.com | www.edmendedigitalewereld.com | www.vananaloognaardigitaal.nu