dickDick Leijen was als ondernemer  (Party Planners BV) zo’n 20 jaar werkzaam in de dance industrie. Als organisator van zeer succesvolle feesten en festivals zoals Sneakerz en Housequake. Daarnaast runde hij 1Management , een agency waarin hij  zo’n 35 grote deejays vertegenwoordigde. Tot slot werd daar in samenwerking met Spinnin’ records nog een platenmaatschappij aan toegevoegd, Sneakerz MUZIK genaamd, een label waarop Leijen’s artiesten hun muziekwerken en compilaties konden uitbrengen.

Na twee decennia in de evenementen- en artiesten industrie werkzaam te zijn geweest, besloot Leijen een punt achter deze carrière te zetten en zijn bedrijf te verkopen aan een werkneemster, om zich vervolgens te storten in het oprichten van een tijdelijk restaurant aan de Wibautstraat te Amsterdam met de het pop up restaurant genaamd BAUT.  Het restaurant werd mede dankzij Leijen’s partner Michiel van der Eerde (nu sinds 2 jaar Master chef jurylid) , het unieke concept (food, kunst, cultuur, tijdelijkheid en shared dining) en uiteraard de 10- van wijlen Parool recensent Johannes van Dam een enorm succes.

 

Na 2,5  jaar sloot BAUT haar deuren op de Wibautstraat om plaats te maken voor het Studenthotel en besloot Leijen een oud idee nieuw leven in te blazen: Een platform te creëren voor Millennials (18-30 jarigen) om evenementen te helpen bij hun promotie. Inmiddels was de technologie zo ver dat dat Leijen het beste leek door middel van een applicatie op de mobile. I’M IN was geboren (2014) en heeft inmiddels meer dan 1,000,000 actieve gebruikers in Nederland. Nopster BV, het bedrijf achter de app in inmiddels begonnen met de uitrol van het concept in Europa (UK, België en Spanje) en streeft ernaar om in 2019 Europees dekkend te zijn.