NaamloosDagvoorzitter Meike de Jong leidt de paneldiscussie ‘Inzicht in Engagement’. Panelleden Denis Doeland, voormalig ID&T, gastdocent Fontys, auteur van het boek vanAnaloognaarDigitaal.nu én directeur van adviesbureau DDMCA neemt zitting naast Joost Heijthuijsen –  directeur van Incubate en Jeroen de Schuyteneer, directeur van de Gentse Feesten en tevens keynote op het Nationaal Congres Evenementen. Verschillende inzichten en ervaringen in ‘Engagement’ komen aan bod en met de zaal gedeeld.

Want, wat is ‘Engagement’ nu eigenlijk? Internet, ICT en social media zorgen ervoor dat we tegenwoordig altijd en overal verbonden zijn en informatie kunnen delen. Dat heeft groot effect op de verdienmodellen van bedrijven en organisaties. Dat geldt ook voor festivals en evenementen.

Onderscheidend vermogen
Een branche waarin de concurrentie erg groot is en waar onderscheidend vermogen en een betrokken achterban een voorwaarde zijn geworden voor (financieel) succes op de langere termijn. Evenementen en festivals vinden al  lang niet meer alleen plaats op de fysieke locatie en op een vooraf bepaald moment.

Communities
Door Youtube, Facebook, Twitter en streamingsites als Soundcloud zijn bezoekers  het hele jaar door deelnemers van de community. Met unieke content zoals foto’s, video’s, muziek en blogs kunnen de organisatoren het hele jaar door de combinatie maken tussen horen, zien en de daadwerkelijke beleving op de dag zelf. Informeren, fascineren en vooral ook betrokkenheid creëren is waar het om draait. Hoe bereik je dat? De panelleden delen hun ervaring, tips en best practices.  En ook: wat is er vandaag geleerd en gedeeld?