Key-note

Nick Dodds

Festival Futures
Trends in UK and International Events and Festivals

Festivals are spreading like a virus across the world; there is an explosion of cultural events taking place in the UK and Europe. Every village, town, city and region now seems to have some sort of cultural festival. In the UK alone there are over 500 cultural festivals and last summer tickets are on sale for more than 1000 rock and pop music festivals. The economic impact of these events on their locations can be substantial; raising profile, attracting visitors, regenerating urban and rural areas.

Nick Dodds, international festival authority, previously Chief Executive of Brighton Festival, chief operating officer of the London 2012 Festival and Administrative Director of Edinburgh International Festival, surveys the growth of the UK festival scene, showing examples from many different genres. He considers past achievements, future trends and the development of cultural festivals as tourist destinations and asks how can these festivals work with city authorities and the tourism industry to provide a lasting legacy?

Johan Moerman

De plenaire themasessie wordt gegeven door Johan Moerman, directeur van Rotterdam Festivals! Rotterdam is een stad die nationaal en internationaal bekroond is voor haar innovatieve en consistente festivalbeleid. In 2016 werd Rotterdam gekozen als Evenementenstad van het jaar, in 2015 als World Festival & Event City.

Johan werkt al meer dan 25 jaar aan de versterking van de evenementensector en de positieve rol die festivals kunnen hebben voor hun steden. Hij is board member van IFEA, the International Festivals Asociation, een wereldwijd netwerk van meer dan 2500 festival professionals. In 2010 werd hij de eerste IFEA voorzitter van buiten Noord Amerika. In 2012 werd hij als ‘one of our industry’s most respected voices’ opgenomen in de Festivals Hall of Fame.

Johan Moerman is daarnaast bestuurslid van Audiences Europe, een Europees netwerk voor professionals die betrokken zijn bij publieksverbreding in de culturele sector en Publiq, de organisatie die verantwoordelijk is voor cultuur- en vrijetijdsmarketing in Vlaanderen.