skip to Main Content

Groningen, Deventer, Nacht van de Kaap en VenloStormt winnaars van Nationale Evenementenprijzen

1244_2015_10_12_NCE15_Photonic_Ernst_van_Deursen_SMALLDe winnaars van de Nationale Evenementenprijzen 2015 zijn vandaag bekend gemaakt op de tweede editie van het Nationaal Congres Evenementen (NCE) in Tilburg. In de categorie Evenementenstad van het jaar – 100.000+ won Groningen de Prijs en liet hiermee Utrecht, Den Haag, Haarlem en Dordrecht achter zich.

In de categorie Evenementenstad van het jaar – tot 100.000 inwoners viel Deventer prijzen. Almelo, Oost Gelre, Gouda en Lelystad grepen naast de winst. In de running voor de titel Beste Publieksevenement waren Le Guess Who?,  Kerstmarkt Dordrecht, Welcome to the Village, Nacht van de Kaap en Emoves –Urban Culture Festival. Nacht van de Kaap ging er uiteindelijk met de prijs vandoor.

Lees Meer

Deelnemers #NCE15 gratis naar Stereophonics in 013

OStereophonics_liggendp vrijdag 13 november 2015 wordt Poppodium 013 na een intensieve verbouwing officieel geopend. In aanloop naar de officiële opening vinden er al concerten plaats. Op maandag 12 oktober speelt de Britrock-band Stereophonics, bekend van de hits Have a Nice Day en You Gotta Go There to Come Back.

Poppodium 013 geeft kaarten weg! Deelnemers van het Nationaal Congres Evenementen (NCE) kunnen kosteloos het concert van de Stereophonics bijwonen. Wilt u er bij zijn?

Lees Meer

Panelldiscussie – Inzicht in Engagement

NaamloosDagvoorzitter Meike de Jong leidt de paneldiscussie ‘Inzicht in Engagement’. Panelleden Denis Doeland, voormalig ID&T, gastdocent Fontys, auteur van het boek vanAnaloognaarDigitaal.nu én directeur van adviesbureau DDMCA neemt zitting naast Joost Heijthuijsen –  directeur van Incubate en Jeroen de Schuyteneer, directeur van de Gentse Feesten en tevens keynote op het Nationaal Congres Evenementen. Verschillende inzichten en ervaringen in ‘Engagement’ komen aan bod en met de zaal gedeeld.

Want, wat is ‘Engagement’ nu eigenlijk? Internet, ICT en social media zorgen ervoor dat we tegenwoordig altijd en overal verbonden zijn en informatie kunnen delen. Dat heeft groot effect op de verdienmodellen van bedrijven en organisaties. Dat geldt ook voor festivals en evenementen.

Lees Meer

#NCE15 maakt programma compleet

De tweede editie van het Nationaal Congres Evenementen (NCE) staat in teken van ‘engagement’. Succesvol engageren met je doelgroep is cruciaal in de huidige concurrerende evenementenmarkt. Hoe krijgen de organisatoren van uiteenlopende evenementen als de Gentse Feesten, de dance events van ID&T, Incubate Festival en het Haagse Life I Live dat voor elkaar? Kom naar NCE en u krijgt alle ins en outs! Het NCE is dé ontmoetingsplaats voor professionals op het werkterrein van publieksevenementen bij overheid, in de publiek- private sector, wetenschap en bedrijfsleven. Het congres is primair bedoeld voor functionarissen bij overheid, organisatoren, accommodaties en onderwijs en vindt dit jaar plaats is Theater de NWE Vorst te Tilburg. 

Lees Meer

Download gratis de NCE-app!

Download gratis de Nationaal Congres Evenementen-app!  De app biedt informatie over het programma, de sprekers en de locatie van het congres en is beschikbaar voor iPhone en Android.

Lees Meer

Hoe maak ik evenementen waardevoller? Themasessie door Fontys Academy for Creative Industries

Paul SchreuderConsumenten zijn meer en meer op zoek naar betekenisvolle belevingen. Belevingen op zich zelf zijn niet meer voldoende, maar moeten als zinvol, waardevol worden ervaren. Tegelijkertijd willen consumenten steeds meer invloed kunnen uitoefenen op de manier waarop deze belevingen tot stand komen. Paul Schreuder van Fontys Academy for Creative Industries heeft een algemeen conceptmodel voor waardecreatie ontwikkeld, dat inzichtelijk maakt welke gereedschappen organisatoren ter beschikking staan om evenementen relevanter en impactvoller te kunnen maken voor de betrokken stakeholders.

Lees Meer

EventCloud: Veiligheid & Economie(engagement) hand in hand voor een gastvrij evenementenland

rickSuccesvolle publieksevenementen in de openbare ruimte zijn belangrijk voor de aantrekkingskracht van een stad, regio of het land. Ze zijn goed voor de (lokale) economie en dragen bij aan het leefklimaat en imago. Maar hoe zorgen we ervoor dat evenementen kunnen blijven bestaan of mooie nieuwe evenementen kunnen worden aangetrokken, zodat Nederland en haar steden steeds meer als gastvrij evenementenland bekend komt te staan? Schuif aan bij deze themasessie over de EventCloud: dé informatieomgeving die ad hoc kan worden ingezet bij publieke evenementen in de openbare ruimte van elke stad in Nederland. 

Lees Meer

Nominaties Nationale Evenementenprijzen bekend

Logo

De nominaties voor de Nationale Evenementenprijzen zijn bekend. In de categorie Evenementenstad van het jaar – 100.000+ inwoners zijn Dordrecht, Utrecht, Den Haag, Haarlem en Groningen genomineerd. In de categorie Evenementenstad van het jaar – tot 100.000 inwoners zijn Lelystad, Almelo, Deventer, Oost Gelre en Gouda de genomineerde gemeenten.

In de running voor de titel Beste Publieksevenement zijn Le Guess Who, Kerstmarkt Dordrecht, Welcome to the Village, Emoves Eindhoven en Nacht van de Kaap. Venlo Stormt, Food Unplugged en Muziek op de Dommel maken kans op de Evenementen Innovatieprijs.

Lees Meer

Bereiken, Boeien, Binden, Behouden: themasessie door Ticketscript

sprekersDe groei van evenementen in Nederland breekt jaarlijks een record. Het onderscheidend vermogen neemt af en kopieren neemt de overhand. Toch zijn er evenmenten die keer op keer uit verkopen. Hoe komt dat? In een inspirerende sessie vertellen Mike Shulmeister (Head of marketing) en Michiel Baart (Head of sales) alles over online engagement voor, tijdens en na het organiseren of accommoderen van een succesvol event.

Of het nu gaat om het promoten, behouden van bezoekers, of om crowdmanagement en veiligheid. De inzet van social media en data spelen hier een belangrijke rol in.  Aan de hand van een aantal case studies worden onder andere vragen beantwoordt als: hoe kan ik social media inzetten om de juiste community te bereiken, wie zijn loyaal, wat is mijn conversie waarde, en wie zijn mijn bezoekers en waar komen zij vandaan?

Lees Meer

De invloed van transmedia storytelling

EefjeMediaconvergentie: het vermengen van verschillende mediakanalen. Een verschijnsel waar we dagelijks getuige van kunnen zijn. Wilt u weten hoe dit werkt, en wat de invloed hiervan is op -bijvoorbeeld- een evenement? Schuif dan aan bij de themasessie van Eefje Op den Buysch van het Transmedia Storytelling Lab van Fontys Academy for Creative Industries.

Lees Meer